Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Multitronic en CVT ... 8-|

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    *denkt aan wagenpark RRD*
    - BMW: geen automaat
    - Benz: geen power

*kijkt naar RRD's avatar
    - M5: geen automaat

Consequentie gaat ver
    BMW heeft wel power en sound.
    Benz heeft wel sound en een redelijke automaat wat opschakelen betreft.

Je weet dat ik geen E39 M5 koop omdat het een manuele bak is, maar dat het op dat feit na nog steeds de meest geniale auto ooit gebouwd is.

Daarenboven: sinds wanneer moet je wagenpark betrekking hebben op je eigen mening/wat je het liefste zou rijden?

Carlito wil een snelle auto, die zuinig is met een CVT bak.
    Espace --> geen van allen
    espace --> ook geen van allen
    geit --> ook geen van allen
    mini --> is geen auto
    mobilhome --> ook geen van allen

Ik ook van jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      interpretatie
      De jouwe is fout

Comment

een foute interpretatie is ook een interpretatie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          BMW heeft wel power en sound.
          Benz heeft wel sound en een redelijke automaat wat opschakelen betreft.

Je weet dat ik geen E39 M5 koop omdat het een manuele bak is, maar dat het op dat feit na nog steeds de meest geniale auto ooit gebouwd is.

Daarenboven: sinds wanneer moet je wagenpark betrekking hebben op je eigen mening/wat je het liefste zou rijden?

Carlito wil een snelle auto, die zuinig is met een CVT bak.
          Espace --> geen van allen
          espace --> ook geen van allen
          geit --> ook geen van allen
          mini --> is geen auto
          mobilhome --> ook geen van allen

Ik ook van jou.
          Pas op, al die karren zijn best zuinig, geen enkele komt boven de 10 liter!

En enkel de mini is van mij.

En ik wil helemaal geen snelle auto! Hij mag gewoon niet traag zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Multi in tiptronic modus doet dat zoals een automaat
            En sneller ...

Laten we zeggen dat ik iets niet begrijp bij de tegenstanders:
            Liever een klassieke automaat omdat je wil schakelen? Dan neem je toch een DSG of beter ... een manuele bak!

Wie niet genuanceerd kan spreken over een CVT is gewoon verknocht aan een manuele bak. Niets mis mee, maar klassieke automaten gaan verdedigen aan de hand treibgefüfhl?

CVT is uitstekend voor grote dikke bakken (niet op z'n minst in een Range bv of een A6-A
            ALs je wil schakelen = GOLF GTI manuele 6-bak of 7-traps DSG

Comment

Maar dan is het nut toch helemaal weg?
              Ok, maar waarom dan een KLASSIEKE bak gaan promoten?
              Koppelomvormer = glijdend, grote verschuiving tussen voet hoofd en gear
              Last edited by ; 20/04/2009, 21:22.

Comment

Omdat ik een hekel heb aan schakelen in een file, bij rode lichten, etc...
                Koppelen, ontkoppelen, op laten komen, 2 meter rijden, weer ontkoppelen... pfff.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                  Dus een multitronic in tiptronic stand kan ook al geen zachtheid bieden?
                  Nee, daarvoor moet je hem in D zetten.

Comment

Omdat ik een hekel heb aan schakelen in een file, bij rode lichten, etc...
                    Koppelen, ontkoppelen, op laten komen, 2 meter rijden, weer ontkoppelen... pfff.
                    Een CVT liefhebber begint zijn betoog toch ook zo?

DSG of S tronic dan. Maar klassiek?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                      Een CVT liefhebber begint zijn betoog toch ook zo?

DSG of S tronic dan. Maar klassiek?
                      Met een DSG heb ik denk ik nog nooit gereden, dus daar kan ik eigenlijk geen zinnig woord over zeggen.

En ja, ik vind een klassieke automaat fijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                        Laten we zeggen dat ik iets niet begrijp bij de tegenstanders:
                        Liever een klassieke automaat omdat je wil schakelen? Dan neem je toch een DSG of beter ... een manuele bak!
                        DSG = gerobotiseerde handbak, dus schokkerig. Ik wil het gevoel hebben van in toeren jagen in iedere versnelling hebben.

Wie niet genuanceerd kan spreken over een CVT is gewoon verknocht aan een manuele bak. Niets mis mee, maar klassieke automaten gaan verdedigen aan de hand treibgefüfhl?
                        Automaat als daily, manuele bak voor de andere auto is ideaal voor mij.

CVT is uitstekend voor grote dikke bakken (niet op z'n minst in een Range bv of een A6-A
                        ALs je wil schakelen = GOLF GTI manuele 6-bak of 7-traps DSG
                        Neen, want die kunnen dat koppel niet aan van een dikke Range. En oja, er bestaat een wereld naast VAG.

Comment

DSG = gerobotiseerde handbak, dus schokkerig.

Gij hebt nog nooit met een DSG gereden blijkbaar.

Comment

schokkiger als een autobak

Comment

Ook niet.

Comment

Juist omdat een DSG als een handbak is qua primaire werking is het gevoelig voor rijstijl. Er is geen koppelomvormer. Met andere woorden: plankgas geven in "D" geeft serieuze schokken ja. Maar als je er een tijdje mee gereden hebt zal je merken dat ook een DSG lekkerder aanvoelt met wat pedaalwerk (zij het met eentje minder). Dus: spelen met gasstand.

Plankgas DSG op Golf 1.4 TSI

lekker
                                Last edited by ; 21/04/2009, 08:02.

Comment

Neen, want die kunnen dat koppel niet aan van een dikke Range. En oja, er bestaat een wereld naast VAG.
                                  Ik heb ooit eens gereden met de gerobotiseerde van Opel (op 1.6 16v dacht ik).
                                  ...

...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    DSG = gerobotiseerde handbak, dus schokkerig.

Gij hebt nog nooit met een DSG gereden blijkbaar.
                                    Toch wel, en tijdens acceleratie voelde je toch duidelijk een schok.

Comment

Toch wel, en tijdens acceleratie voelde je toch duidelijk een schok.
                                      Als je extreem toeren wil jagen én je wil extreme zachtheid moet je op een andere planeet gaan wonen.
                                      tenzij je zegt: tja, ik bedoel eigenlijk een beetje zachtheid of eigenlijk wil ik een beetje toeren jagen, enz....

CVT is nu eenmaal uiterste zachtheid en simulatie van schakelen is ook vrij zacht (vanwege glijdende verandering).

DSG daar moet je wat mee spelen (gas wat lossen en herpakken) of gewoon de klop in de rug aanvaarden als je echt snel wil gaan.

Comment

Ik heb hier gelezen dat zo'n multitronic op koppel werkt, maar waarom gaat een Audi 2.0TDI met multitronic dan in hoge toeren janken als ik plankgas geef? Veel koppel heeft die dan niet meer, ik zou eerder verwachten dat hij op 2000 tot 2500 toeren blijft steken.

Ik vind het maar een vies ding, uiterst efficient en snel maar eerder iets voor als ik 80 ben als mijn gehoor het laat afweten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                          Ik heb hier gelezen dat zo'n multitronic op koppel werkt, maar waarom gaat een Audi 2.0TDI met multitronic dan in hoge toeren janken als ik plankgas geef? Veel koppel heeft die dan niet meer, ik zou eerder verwachten dat hij op 2000 tot 2500 toeren blijft steken.

Ik vind het maar een vies ding, uiterst efficient en snel maar eerder iets voor als ik 80 ben als mijn gehoor het laat afweten
                                          vermogen is simpel gesteld koppel x toerental.

Om een voorbeeldje te geven: 500Nm op 2000 toeren is evenveel kracht dan 250Nm op 4000 toeren .

Comment

Working...
                                          X